Zaljubljenica u prirodu, more i planinu koja je život posvetila hotelijerstvu, Vlatka Stanić uspješna je poslovna žena te direktorica jednog od najdugovječnijih riječkih hotela, hotela Bonavije.
Svoju je ljubav prema organizaciji i hospitality industriji savršeno uklopila u svoj posao u kojem iznimno uživa, a svaki slobodan trenutak uskače u brod, planinari ili vozi na drugi kraj Hrvatske na regate.
Naša nova Lady Boss znatiželjna je žena otvorenog duha koja optimizira slobodno vrijeme kako bi što bolje iskoristila širok spektar interesa, a u intervjuu nam je otkrila brojne zanimljivosti o hotelu Bonavia te raznim planovima za budućnost
Direktorica ste Grand Hotela Bonavia. Što sve podrazumijeva Vaša pozicija, koliko je to zahtjevan posao?
Moj poslovni put započeo je u grupi Jadranskih luksuznih hotela u Dubrovniku 2005. godine gdje sam nakon studija menadžmenta u turizmu imala priliku raditi u organizacijskom timu svjetskih kongresa. To iskustvo bilo je neprocjenjivo u mom poslovnom razvoju i od samog početka me naučilo fleksibilnosti i sinergiji svih aspekata turističke ponude.
Hospitality industrija i organizacija uvijek su me zanimale te sam se povratkom u Rijeku radi magisterija pridružila prodajnom timu Grand Hotela Bonavia na mjestu koordinatora kongresnih događanja te kasnije na mjestu voditeljice prodaje.
Bonavia je oduvijek bila centralni gradski hotel i domaćin različitim gostima, od visokih diplomatskih dužnosnika i poznatih osoba iz javnog života, do poslovnih ljudi i turista iz najudaljenijih zemalja svijeta. Uživala sam u tom poslu i kroz godine imala odlične mentore kojima sam i danas zahvalna na prilici za rast i razvoj kroz brojne projekte.
Danas sam direktorica i uspješno vodim Bonaviju već osam godina, a moj posao podrazumijeva vođenje svih aspekata hotelskog poslovanja kako bi se osigurala najbolja moguća usluga gostima, ostvarenje poslovnih ciljeva kompanije te suradnju s lokalnom zajednicom.
Uloga direktora hotela zahtijeva širok spektar vještina, kontinuirano usavršavanje i iznimnu posvećenost. Iako je posao zahtjevan, vrlo je dinamičan i ispunjavajući te svaki dan donosi nove izazove i prilike za unapređenje.
Kako izgleda Vaš radni dan?
Moj radni dan započinje provjerom e-mailova i poruka kako bih bila sigurna da nema hitnih situacija koje zahtijevaju moju pažnju te obilaskom ključnih dijelova hotela. Izuzetno mi je važno osobno izraziti dobrodošlicu našim gostima, te to činim koliko god mi moj raspored dozvoljava, a želim se i osobno uvjeriti u kvalitetu usluge te vidjeti postoje li područja koja zahtijevaju poboljšanje.
Zatim pregledavam izvještaje o poslovanju hotela prethodnog dana i održavam sastanak s voditeljima odjela o našim dnevnim zadacima, prioritetima i eventualnim problemima. To je prilika da podijelimo informacije o tekućim događanjima, ali i da motiviram tim i osiguram da su svi svjesni svojih zadataka i odgovornosti. U svakom trenutku sam na raspolaganju gostima i partnerima, ne bi li osigurala da su zadovoljni uslugom, suradnjom i čula njihove utiske.
Svakodnevno pratim financijske izvještaje i analizu poslovnih performansi hotela. Ipak, specifičnost hotela je da radi cijelo vrijeme i niti jedan dan nije isti te se često suočavam s neplaniranim situacijama koje zahtijevaju brzo rješavanje. U takvim situacijama moram biti spremna reagirati efikasno – često sam pod pritiskom, no moram donijeti ispravne odluke.
Jeste li zadovoljni turističkom i ugostiteljskom ponudom u Rijeci? Dobivate li povratne informacije gostiju hotela?
Podsjećam kako je Grand Hotel Bonavia postao dijelom portfelja Jadran hotela Rijeka krajem 2023. godine. U Jadran hotelima Rijeka prepoznajemo prednosti i nedostatke riječke turističke i ugostiteljske ponude te vjerujemo da uvijek ima prostora za napredak i inovacije.
Duboko smo predani unaprjeđenju riječkoga turističkog sektora kroz naše ambiciozne planove redizajna naših hotela. Naš fokus je na povećanju kvalitete naše ponude, osiguravajući da svaki gost uživa u iznimnom iskustvu.
Kontinuirano prikupljamo povratne informacije od naših gostiju, što igra ključnu ulogu u oblikovanju naših strategija. Ove povratne informacije bile su konstruktivne i vodile su nas u našim nastojanjima da pružimo vrhunske usluge i sadržaje. Naš je cilj uzdignuti Rijeku kao vrhunsku turističku destinaciju i uzbuđeni smo zbog tekućih i budućih razvoja koji će doprinijeti rastu i privlačnosti grada.
Kroz našu predanost kvaliteti i izvrsnosti, spremni smo izvršiti značajan utjecaj na lokalnu turističku i ugostiteljsku industriju, od čega će imati koristi i naši gosti i lokalna zajednica.
U Bonaviji su česti i kongresi i razni eventi. Kako izgleda priprema nekog takvog događanja?
Ponosni smo što je Grand Hotel Bonavia već dugi niz godina prvi izbor za poslovne evente u našoj destinaciji. Hotel ima izvrsnu lokaciju u strogom centru grada te obzirom da je specijaliziran za business&meeting segment, nudi raznovrsnu ponudu te podršku organizatorima događanja do najsitnijeg detalja, upravo kako bi se oni mogli usredotočiti na njima najvažniju stavku – program eventa.
Priprema jednog kongresa započinje puno prije samog datuma održavanja, nerijetko i do godinu dana ili dvije unaprijed, a u tom periodu obuhvaća pripremu svih usluga, od smještanih jedinica, optimalne kongresne ponude i ugostiteljskog programa, pa sve do najmanjih sitnica koje čine razliku.
Rado s klijentima podijelimo najbolje prakse iz našeg bogatog iskustva kako bi event protekao bezbrižno i u najboljem svjetlu. Iz iskustva znamo da su temeljita priprema, otvorena komunikacija i partnerski odnos ključni sastojci u realizaciji odličnih evenata te nam je velika potvrda našeg rada činjenica da nam se klijenti uvijek iznova rado vraćaju.
Najavili ste suradnju s ovogodišnjim festivalom “Vrisak”. Možete li nam otkriti nešto više o tom zanimljivom spoju?
Izuzetno se veselimo suradnji s ovogodišnjim festivalom “Vrisak” i ponosni smo partner ovog vrijednog događanja za naš grad. U Grand Hotelu Bonavia i matičnoj grupaciji Jadran hoteli Rijeka, posvećeni smo podržavanju umjetničkih i kulturnih inicijativa koje oplemenjuju našu zajednicu i zahvalni smo što smo dobili priliku biti dijelom kulturnih događanja koja se održavaju u našem gradu.
Vjerujemo da će “Vrisak” i ove godine privući velik broj ljubitelja književnosti, te doprinijeti jačanju kulturne scene u Rijeci. Veselimo se biti domaćini gostima i uzvanicima ovogodišnjeg Vriska, a za sve detaljnije informacije morat ćemo pričekati do službene objave programa.
Jeste li i Vi ljubiteljica čitanja? Kako najradije provodite slobodno vrijeme?
Svakako, čitanje predstavlja važan dio moje svakodnevnice, bilo da se radi o stručnoj literaturi ili opuštanju, najčešće uz putopise. Svoje slobodno vrijeme ipak najradije provodim u prirodi, u putovanjima te u jedrenju koje je moja velika ljubav. Radi zahtjevnog rasporeda ne stižem mu se posvetiti koliko bih željela, no trudim se svaki slobodan trenutak biti na moru.
Iako sam s jedrenjem krenula nešto kasnije u životu, uz podršku svojih dragih prijatelja jedriličara, odjedrila sam veliki dio Mediterana i dio Atlantika i kroz ovaj atraktivan sport upoznala divne ljude i akvatorije u raznim klasama. Često sudjelujem u regatama te se s timom upravo spremamo za europsko prvenstvo Melges24 klase ove jeseni koja okuplja vrhunske jedriličare.
Imate li još planova za nadolazeću jesensku sezonu?
Kako sam i ranije spomenula, koncem prošle godine, Grand Hotel Bonavia postala je dio grupe Jadran hotela Rijeka, hotelske kompanije koja upravlja sa sedam objekata na području Rijeke, Kostrene i Kraljevice. U Jadran hotelima Rijeka, nedavno smo potpisali ugovor s Marriott Internationalom, svjetskom hotelskom kompanijom za otvaranje prvog Tribute Portfolio hotela u Hrvatskoj pod čijim će brendom poslovati renovirani hotel Jadran na Pećinama, a čije je otvorenje planirano za kraj 2024. godine.
Ova suradnja simbolizira našu predanost u pokretanju značajnog investicijskog ciklusa s hotelima iz našeg portfelja, a Tribute Portfolio biti će prvi među njima i prilagođen najvišim turističkim i hotelskim standardima. Izuzetno me veseli ova suradnja i postavljanje novih standarda hotelijerstva u Rijeci.
Koji je, po vama, ključ uspješnosti hotela poput Bonavije, koji je, mogli bismo reći, jedan od simbola grada Rijeke?
Grand Hotel Bonavia dio je bogate povijesti grada Rijeke. Svojom lokacijom i tradicijom hotelijerstva preko 140 godina oduvijek je predstavljao mjesto mnogih političkih, društvenih i kulturnih gradskih događanja. Zahvaljujući znanju, iskustvu i predanosti brojnih generacija djelatnika prije nas, Bonavia se tijekom godina profilirala u nezaobilazno mjesto pružanja visoke i široke razine usluga.
Obaveza naše generacije je ne samo održati renome ovog povijesnog hotela, nego i uspješno odgovoriti na zahtjeve novog vremena koje dolazi. Ključ uspješnosti Bonavije su oduvijek bili ljudi. U konačnici, hotel ne čini jedna osoba već tim ljudi koji zajedničkim trudom osiguravaju izvanredno iskustvo gostima hotela, uspješno poslovanje te oplemenjuju ponudu destinacije.
Imam neizmjernu čast biti dio tima povijesnog hotela poput Grand Hotela Bonavia i zahvalna sam što imam privilegiju raditi s timom profesionalaca koji čine Bonaviju posebnim mjestom i drugim domom brojnim posjetiteljima našeg grada.
Autor: Tamara Štiglić Vodopić
Foto: privatni arhiv