Žena sa stilom - Sabina Barbiš

Žena sa stilom - Sabina Barbiš

Nedavno je na otoku Krku održan Food Revolution day, čime se Hrvatska i ove godine svrstala uz bok brojnih svjetskih gradova koji su se priključili hvalevrijednom projektu poznatog chefa Jamieja Olivera, a kojemu je cilj edukacija i povratak zdravom načinu prehrane. U Hrvatskoj je za to zaslužna Sabina Barbiš, mlada arhitektica "potkovana" i na polju nutricionizma, koja je vlastitim volontiranjem pravi primjer kako se svijet mijenja počevši od vlastite okoline. Sa Sabinom smo porazgovarali o projektu, ali i o tipično ženskim temama u još jednoj Ženi sa stilom.

1. Tko je Sabina? Predstavite se našim čitateljima!

Arhitektica iz Malinske, također educirana za nutricionista, strastveni zaljubljenik u more, glazbu i putovanja; sanjar i utopist s punom glavom ideja i željom da ih što više ostvarim. 

undefined

2.  Nedavno je u Malinskoj održan Food Revolution Day, događaj koji ste mjesecima volonterski pripremali, i to ne prvi put. Možete li nam reći više o tome?

Food Revolution je svjetski pokret pod vodstvom Jamie Olivera, slavnog britanskog chefa. Cilj mu je edukacija o zdravoj prehrani i povratak zdravih obroka u obitelji, škole, vrtiće, urede itd.

Otok Krk ima svoju Food Revolution zajednicu, čiji sam ambasador: facebook.com/FoodRevolutionOtokKrk

Prijavila sam se za volontiranje 2015., a od 2016. organiziram Food Revolution Day, dan kada se slavi taj pokret.
Ovo je dakle treća godina i čast mi je da nam u Malinsku iz Zagreba i Rijeke doputuju zvijezde showa Masterchef i s kuharima volonterima (profesionalcima i amaterima) pripremaju besplatne obroke za sve posjetitelje.

Ove smo godine prvi puta ugostili stručnjake iz područja nutricionizma, sporta, psihologije i medicine, koji su održali ciklus predavanja na temu ekološke proizvodnje hrane, pravilne prehrane za djecu i odrasle, probiotika, najefikasnijih vježbi za dobru posturu i mršavljenje te predavanja o psihologiji prehrane.

Organizirala sam i sajam zdrave hrane, na kojem su gostovali hrvatski proizvođači hrane, od kojih poznatiji Gelati d'Oro, Sirova hrana by Mihaela, Enzita.hr, Veli's, First in the raw, People2people i drugi. Pridružio nam se i Dom zdravlja Primorsko goranske županije, čiji je osoblje mjerilo krvni šećer i tlak.

Sve navedeno pokazatelj je da event ima puno potencijala. Održava se u predsezoni i ciljana je publika lokalno stanovništvo, koje je vrlo pozitivno reagiralo te je odaziv bio velik. Sljedećih godina naglasak želim staviti na predavanja. Edukacija je po meni apsolutno najbitniji segment Food Revolutiona. Slobodni su mi se javiti svi ljudi koji bi svoje znanje rado prenijeli zajednici.

undefined

3. Već godinama tako volontirate, vjerujem da uz posao i svakodnevne obveze nije lako. Kako je sve počelo i što vas danas tjera naprijed?

Sve je počelo mojom prijavom za ambasadora Food Revolutiona i pokretanjem Facebook stranice Food Revolution Otok Krk, na kojoj objavljujem sadržaje vezane uz zdravu prehranu i zdravlje općenito. 
2016. godine sam odlučila organizirati prvi Food Revolution Day. Kontaktirala sam nekoliko firmi uz napomenu da organiziram event humanitarnog karaktera, za osvještavanje djece i roditelja o važnosti zdrave prehrane. Svi pozvani su pozitivno odgovorili, na moje iznenađenje i zadovoljstvo, te je tako krenula priča s Food Revolution Dayom. 
Očito su njegovi ciljevi duboko zapisani u svim srcima te je to stroj koji ga pokreće: svi smo svijesni da je vrlo bitno učiti o zdravoj prehrani i zdravom načinu života od najmanjih nogu; kasnije je vrlo teško mijenjati loše navike i vjerovanja.
Upravo ovo me gura da volontiram, kako bi pokret živio i kako bih zajednici ostavila nešto po meni vrlo vrijedno.

undefined

4. Kakva je situacija s kvalitetom prehrane u Hrvata? Ima li prostora za napredak?
Danas sam pročitala članak u kojem piše kako je 2001. postotak debele djece bio 3%, a 2016. 22%. To govori dovoljno o situaciji u Hrvatskoj.
Primjećujem da ljudi nisu ni sviesni koliko se nezdravo hranimo kao nacija. Vjerujem da na to nepovoljno utječe to što živimo na Mediteranu, gdje se podrazumijeva da se ljudi najzdravije hrane. Na drugu stranu, znam mnogo djece i odraslih koji, primjerice, ne piju vodu, već isključivo zaslađene sokove te ne prepoznaju povrće.
Prostora za napredak ima mnogo, no najbitnije je posvijestiti potrebu za edukacijom i praktičnom primjenom znanja.

undefined

5. Svaka žena, bez obzira na struku i posao, ima i svoje male beauty tajne. Koliko pratite modu?
Ne pratim modu putem medija, već pratim "ljude" i tako prepoznajem trenutne trendove, do kojih mi nije stalo.  Oblačim se ovisno o tome kako se osjećam. Uvijek mi mora biti udobno, bilo to u trapericama ili otkačenoj suknji.

6.  Svaka žena ima i nekoliko odjevnih predmeta bez kojih ne može, možete li izdvojiti vaš top 3?
Naušnice, narukvice i starke.

undefined

7. Što nikada ne biste odjenuli?
Držim se one izreke: "Nikad ne reci nikad.", no preskačem preotvorene komade odjeće i krzno.

8. Kako izgleda jedan vaš poslovni, a kako casual dnevni look?
Vrlo slično: najčešće nosim traperice ili suknju i majice koje bi se svrstale u kategoriju sportske elegancije, u poslovnoj varijanti uz cipele ili ljeti sandale, a u casual varijanti starke.

undefined

9. Klasika ili ekstravagancija, što preferirate?
Ekstravaganciju!

10. Za kraj, otkrijte nam – kada ste sama sebi najljepša?
U proljeće i ljeto, čim kasnije tijekom večeri, tj. noći te pod morem.

undefined

Autor: Extravagant
Foto: Iva Znaor