AUTOGENI TRENING I. sa dr. Gordanom Kučan

AUTOGENI TRENING I. sa dr. Gordanom Kučan

Naša dr Gordana Kučan, osim što je predan i stručan homeopat dugi niz godina bavi se i psihoterapijom. U području psihoterapije kao certificirani Wingwave i Life coach organizira i vodi radionice iz Autogenog treninga i Slike Duše. S dr Kučan smo stoga razgovarali o autogenom treningu, provjerenoj metodi koja se bazira na pasivnoj koncentraciji.

Evo što smo doznali:

"U svojoj dugogodišnjoj liječničkoj praksi puno puta sam čula kako ljudi kažu: „Znam, trebam se smiriti. Trebam misliti pozitivno. To trebam ignorirati. Nerviram se oko gluposti. Osjećam napetost u sebi. Pucam po šavovima. Teško se koncentriram. Lako planem, poslije mi je žao.“ itd., itd. Puno različitih izjava i situacija u kojima se ljudi osjećaju bespomoćno i da im stvari izmiču iz kontrole. U takvim situacijama je prirodno zatražiti pomoć. Ta pomoć može doći od Vas samih, Vaših bližnjih ili stručnjaka.

U redu je zatražiti  pomoć stručnjaka, vašeg liječnika, terapeuta. Dakle, osoba koja će razumjeti vaše stanje i probleme koje osjećate. Na pravom ste mjestu.

Neki liječnici će vam reći: „Smirite se , evo vam nešto za smirenje“, klik, klik,.. slijedi recept.                    

A neki liječnici će vam reći, mogu vas naučiti kako ćete sebi pomoći da se smirite u takvim situacijama. Puno toga možete sami!  Jednostavno je!

Možete naučiti tehniku opuštanja kroz  autosugestiju – Autogeni trening koji je znanstveno potvrđena i priznata metoda opuštanja  putem autosugestije.  Daje nam alate koji pomažu da se bolje nosimo sa stresom i njegovim posljedicama te povoljno utječe na psihosomatska stanja i poremećaje poput: strahova, depresije, anksioznosti, glavobolja, migrena, poremećaja spavanja, lupanja srce, visokog tlaka….

Autogeni trening se bazira na pasivnoj koncentraciji. U tom stanju pasivne koncentracije vi ste promatrač svojih misli, ideja, poruka. Pri tome ne ulažete napor da bi određene misli zadržali, analizirali, upamtili. Kada radite analizu, razmišljate o nekoj misli, ideji vi ulazite u aktivnu koncentraciju gdje su određene napetosti, prepreke, problemi. To želimo zaobići i ući u pasivnu koncentraciju, koncentraciju „na unutra“, slično hipnozi (transu) gdje su frekvencije moždanih valova od 7 – 14 Hz. To je alfa stanje. U tom stanju su desna i lijeva polovica mozga povezane, a time i svjesno razmišljanje s podsvjesnim znanjima i intuicijom. U alfa stanju je omogućen izravni pristup kreativnosti, sposobnostima i resursima za koje svjesno ne znamo da ih imamo jer su sadržaj nesvjesnog.

Prakticirajući Autogeni trening na nježan i efikasan način možete doći do vlastitih snaga i sposobnosti za ostvarenje svojih ciljeva tj. za samoostvarenje koje je platforma sigurnosti i samopouzdanja.                                                                            

Otvorite vrata boljoj verziji sebe!

Cilj Autogenog treninga je naučiti vladati sobom iz sebe, prepoznati svoje osjećaje i učiti utjecati na njih, ući dublje u sebe i prepoznati vlastite potrebe te razlikovati potrebe i želje, upravljati ljutnjom, bijesom, uznemirenošću, strahovima i drugim negativnim stanjima. Učiti prepoznavati  mir i postati osoba u miru.

Vježbanjem se uspostavlja balans uma i tijela. Ideja je uravnotežiti autonomni nervni sistem (simpatikus i parasimpatikus) i na taj način opustiti mišiće, krvne žile, poboljšati cirkulaciju i oksigenaciju stanica i tkiva što utječe na koncentraciju, veću efikasnost, opću opuštenost i osjećaj mira. Sve ovo su uvjeti za dobro stanje zdravlja.

Vježbanjem Autogenog treninga stiče se navika i sposobnost da se smirite u svakoj situaciji u vrlo kratkom vremenu.  Naučite tehniku kako sami sebe možete uvesti u stanje opuštenosti i sebi dati sugestije koje mogu pozitivno djelovati na uspostavljanje ravnoteže vašeg uma i tijela.

Za zdrave ljude AT je sredstvo prevencije, jača obrambeni sustav, povećava mentalne i fizičke sposobnosti. Ljudi koji vježbaju AT: bolje upravljaju stresom, imaju unutrašnji mir i opuštenost, zadovoljniji su, kada se nađu u stresnoj situaciji lako i brzo mogu umiriti otkucaje srce, pravilno disati, normalizirati tlak; bolje spavaju, imaju bolju cirkulaciju, bolja im je pažnja i koncentracija, u boljoj su fizičkoj kondiciji, poboljšavaju intelektualne funkcije".

Dr. Gordana Kučan,

psihoterapeut i homeopat