Total Barre & Pilates

Total Barre & Pilates

Doba u kojem živimo definitivno u velikoj mjeri određuje i oblikuje našu posturu, i to ne u dobrom smislu. Gotovo da nema zanimanja koje ne zahtijeva rad na kompjuteru iz ovog ili onog razloga, pa čak i moj posao koji se odvija u dvorani i u pokretu, iziskuje da određeno vrijeme provedem nad tipkovnicom. 

Prednost mog zanimanja je ta da poznajem ljudsko tijelo i način na koje ono funkcionira i da imam razvijeniju svijest o pravilnom držanju, pa pokušavam negativne posljedice dugotrajnog sjedenja smanjiti na minimum. U protivnom bi osjećala tipične simptome i boljke koje dugoročno mogu prerasti u vrlo ozbiljne zdravstvene probleme.

undefined

Što se dešava s mišićima na gornjem dijelu leđa i ramenom obruču pri dugotrajnom i nepravilnom sjedenju?

Trup dolazi u poziciju fleksije (savinuta pozicija) pri čemu mišići ramenog obruča i mišići na gornjem dijelu leđa postaju slabi i produženi, a mišići s prednje strane trupa (mišići prsnog koša) postaju skraćeni, mišići trbušnog zida opušteni i neaktivni.
* Reakcije ljudskog tijela na ovu poziciju su konstantni bolovi u gornjem dijelu leđa, uglavnom između lopatica, bolovi u vratnom dijelu
* Ovakvi posturalni disbalansi mogu utjecati i na unutarnje organe. Npr. predugo opušteni srednji dio trupa može utjecati na dijafragmu koja je vrlo bitna kod disanja.
* Dugoročno, pozicija dovodi i do posturalnog problema kifoze (povećanje prirodne zakrivljenosti prsnog dijela kralježnice) koja može utjecati na povećanje rizika od stalnih padova u starijoj dobi.

Pilates metoda posvećuje veliku pažnju stabilizaciji lopatica, odnosno reaktivaciji mišića na stražnjoj strani trupa i otvaranju prednje strane trupa. Iz istog razloga neke vježbe iz izvornog slijeda Pilates metode su modificirane i prilagođene čovjeku današnjice.

Sportski pozdrav od vaše trenerice Jenny!

Jennifer Glumac dipl. eoc.
STOTT PILATES ®licencirani pilates instruktor
Total Barre™ licencirani instruktor
Predavač na Fitnes učilištu, smjer Pilates

Za pitanja i savjete o vježbanju i kako postići željenu formu i određeni cilj, možete se javiti na e-mail jennifer.energy@gmail.com

Ili u inbox naše FB stranice.