Kondicijska priprema za skijanje

Kondicijska priprema za skijanje

Danas na redu su vježbe ravnoteže ili balansa. Skijanje je u potpunosti nezamislivo bez kontrole težišta tijela, pogotovo jer skijaška tehnika zahtjeva dinamičku ravnotežu. Dinamička ravnoteža podrazumijeva kontrolu balansa u kretnjama tijela u sve tri ravnine. Već osnovni skijaški elementi zahtijevaju prijenos težine s jedne na drugu nogu ili skiju, pa je vježbanje ravnoteže u sklopu kondicijskog treninga neophodno.

 

Što sa tim vježbama postižemo?

U svakoj kretnji tijela sudjeluje više skupina mišića. Glavni izvođači (agonisti), antagonisti (opozitni), sinergisti (pomagači) i stabilizatori (održavaju balans). Vježbama balansa uvježbavamo mišiće da savladavaju vanjsko opterećenje i pri tome zadržavaju balans cijelog tijela. Osim mišića tim vježbama potičemo i centar za ravnotežu da što agilnije reagira na nepredvidive „situacije“ u održavanju balansa. Dodatni značaj je i pojačana aktivacija mišića stabilizatora.

Vježbe ravnoteže ćemo podijeliti na dvije osnovne grupe:

1.  statičke

2.  dinamičke.

 

Statičkim vježbama održavamo tijelo u zadanoj poziciji, najčešće na nekoj od balans ploča. Postoji više vrsta balans ploča, navesti ćemo one koje se najčešće upotrebljavaju:

- „T“ ploča

- ploča s polu-kuglom

- valjci različitih promjera...

 

U dinamičkim vježbama imamo zadanu kretnju, odnosno zadatak koji moramo napraviti

uz održavanje ravnoteže na  nekoj od balans ploča ili drugih rekvizita. U tu svrhu se koriste i :

-   „slackline“ – široka traka razvučena između dva čvrsta oslonca

-   „indo board“ – ploča na valjku

-   „fit ball“ – lopta većeg promjera...

 

Prvo počinjemo sa statičkim vježbama koje su jednostavnije i koje će nam dijagnosticirati

što nam predstavlja problem i što moramo popraviti. Npr. da li nam je problem zadržati

balans lijevo-desno ili naprijed-nazad. Da li možemo jednako zadržati ravnotežu na lijevoj i desnoj nozi.

Kada se savladaju osnovne statičke vježbe, možemo početi sa jednostavnim dinamičkim vježbama. Npr. na „T“ ploči orijentiranoj lijevo-desno pokušamo se spustiti u čučanj i podići se u stojeći stav uz zadržavanje balansa (da ploča s rubovima ne dotiče pod).

Svako vježbanje balansa mora imati slijed od lakšeg do složenijeg, odnosno vježbe treba

postepeno nadograđivati sa složenijim motoričkim zadacima.

 

Vježbe balansa mogu biti jako zabavne i zanimljive, pogotovo za djecu.

Nemojte ih podcijeniti i zanemariti, jer manjak balansa u skijanju prouzrokovat će Vam

probleme u učenju skijaške tehnike, a može uzrokovati i ozljedu.


undefined undefined

 

Skijaški pozdrav od trenera Krešimira!

 

Krešimir Kovačević, univ. bacc. ing. mech.

Kondicijski trener

Učitelj skijanja

undefined 

Ako želite više znati o vježbama ravnoteže potrebnim za skijanje, posjetite nas u:

 

K FIT

Franje Čandeka 46

dvorana 2

Više o programu možete pogledati na web stranici

 

Za pitanja i savjete o vježbanju i kako postići željenu formu i određeni cilj, možete se javiti na e-mail k.fit.rijeka@gmail.com

Ili u inbox naše FB stranice