Kondicijska priprema za skijanje

Kondicijska priprema za skijanje

Danas ćemo govoriti o fleksibilnosti. Svaki pojedini sport zahtjeva određeni stupanj fleksibilnosti tijela, pa tako i skijanje.

Što je fleksibilnost?

Ona podrazumijeva izvođenje maksimalne moguće amplitude pokreta u nekom zglobu ili nizu zglobova (po S. Heimeru i B. Matković).

Kada promatrate sportaše u bilo kojem sportu, primijetili ste da su neki elegantniji, brži, tehnika koju demonstriraju je „jednostavna i laka“. Takvi sportaši imaju viši stupanj fleksibilnosti i mobilnosti.

Zašto je fleksibilnost bitna u skijanju?

Skijaš izvodi gibanja u sve tri ravnine, što je poprilično kompleksno, te je neophodna fleksibilnost cijelog tijela da bi se skijaška tehnika pravilno izvela. Fleksibilnost je bitna kao prevencija od ozljeda. Muskulatura i tetivno zglobne veze lakše podnose opterećenja, mišići se teže umaraju ali i brže regeneriraju uslijed opterećenja.

Kada i koliko treba raditi vježbe za razvoj fleksibilnosti?

Svaki trening ili pojačana fizička aktivnost zahtjeva „pripremu“ tijela za napor. Vježbe fleksibilnosti se redovito izvode nakon zagrijavanja (10 min. trčanja, bicikla, veslanja...).

Prije vježbi fleksibilnosti ili paralelno s njima, mogu se izvoditi i vježbe razgibavanja.

Vježbe fleksibilnosti se izvode i tokom treninga. Tim načinom još više potičemo fleksibilnost muskulature i tetiva. Vježbe fleksibilnosti se izvode i na kraju treninga kada u potpunosti zagrijana muskulatura i tetive još bolje reagiraju na povećani opseg pokreta.

Na kraju treninga vježbe fleksibilnosti se koriste kao „cool down“ odnosno za smirenje neurološkog sustava i muskulature nakon opterećenja.

Postoji li više vrsta vježbi fleksibilnosti (istezanja)?

Da, postoje tri osnovna tipa: statičke, balističke (dinamičke) i metoda PNF.

Mi ćemo prikazati neke osnovne statičke vježbe, koje se odnose na glavne mišićne skupine.

Važno je napomenuti da svaku poziciju u vježbi istezanja treba zadržati 20-30 sekundi, kako bi muskulatura i tetive imale dovoljno vremena za podražaj (reakciju).

 

Demonstratorica vježbi istezanja je Maja Fućak, natjecateljica Ski kluba „Rijeka“, ukupna pobjednica Croski cup-a  2014/15.


undefined undefined


undefined undefined


undefined undefined


undefined undefined


undefined

 

Skijaški pozdrav od trenera Krešimira!

 

Krešimir Kovačević, univ. bacc. ing. mech.

Kondicijski trener

Učitelj skijanja

undefined

 

Ako želite više znati o vježbama fleksibilnosti potrebnim za skijanje, posjetite nas u:

 

K FIT

Franje Čandeka 46

dvorana 2

Više o programu možete pogledati na web stranici

 

Za pitanja i savjete o vježbanju i kako postići željenu formu i određeni cilj, možete se javiti na e-mail k.fit.rijeka@gmail.com

Ili u inbox naše FB stranice