AUTOGENI TRENING II – With dr Gordana Kučan

AUTOGENI TRENING II – With dr Gordana Kučan

Autogeni trening se bazira na pasivnoj koncentraciji gdje ste vi promatrač svojih misli, ideja, poruka. Pri tome ne ulažete napor da bi određene misli zadržali, analizirali, upamtili. U pasivnoj koncentraciji ne činite ništa, samo se prepuštate svemu što dolazi.                                                                                    

To je stanje teško opisati, zapravo ga upoznajete kad ga doživite kroz vježbu. Za mnoge je to potpuno novo i mogu se pojaviti neki novi osjećaji, senzacije su nove, nepoznate, iznenađujuće. Zbog toga je važno da se Autogeni trening uči uz iskusnog terapeuta koji će vam pomoći da razumijete što se događa te da razriješite ili izađete iz određenog osjećaja ili raspoloženja.

Stoga naglašavam, Autogeni trening se uči u grupi uz iskusnog terapeuta voditelja.              

 Prilagođeno tempu života gdje imamo sve manje vremena, a sve više obaveza i pritisaka organiziram Intenzivne vikend radionice Autogenog treninga.

 Po završetku tečaja Intenzivnog vikenda Autogenog treninga moći ćete ga samostalno prakticirati kako bi održali postignute promjene i koristili ga kad ustreba.
Cilj Autogenog treninga i rada na sebi je postići autogeno stanje u kojem se osjećamo kompetentno da radimo sami sa sobom. To bi značilo da sami možemo kroz opuštanje, afirmativnu autosugestiju i vizualizaciju  reprogramirati neka ometajuća i nepoželjna ponašanja i vjerovanja u željena ponašanja i emocije.

Navest ću nekoliko primjera što ljudi postavljaju kao svoj cilj i neke od afirmacija koje pomažu na putu do ostvarenja:
- „želim smršaviti“  - afirmacija „Brzo se zasitim“
- „želim prestati pušiti“ – afirmacija „Prema pušenju sam ravnodušan/na“
- „želim reagirati mirnije u nekim konfliktnim situacijama“ – afirmacija „Ostajem mirna i odmjerena“

S Autogenim treningom se počinje događati proces promjene iznutra „iz sebe“ vlastitom odlukom i voljnim usmjeravanjem vodeće misli kroz autosugestiju.
Uz osnovne vježbe opuštanja, učite vježbe za organe: srce, pluća (disanje), trbuh, glava (čelo). Ovim vježbama se postiže bolje funkcioniranje samih organa. Ukoliko postoji neka zdravstvena poteškoća  i problem  možete utjecati na njihovo smanjenje i poboljšanje. Tako se npr. može smanjiti i umiriti lupanje srca, regulirati krvni tlak, poboljšati disanje, riješiti se pušenja, poboljšati koncentraciju, može se utjecati na regulaciju hormona, regulirati probava, riješiti se opstipacije, potaknuti mršavljenje itd.
Vježbe Autogenog treninga se provode postupno, korak po korak.  Tijelo i um se uvode u stanje opuštenosti i tada se uči kreirati autosugestivne afirmacije (izjave) i radi se na vizualizaciji tj. stvaranju predodžbi - slika sebe u situaciji ostvarenog cilja. Na taj način se postupno radi reprogramiranje unutrašnjeg svijeta.                                

Što se tiče akcijskih potencijala našeg mozga, on ne razlikuje kada mi sanjamo, zamišljamo ili gledamo stvarni događaj. Slike, predodžbe koje stvaramo utječu na emocije koje osjećamo. Svako emotivno stanje utječe na biokemizam našeg tijela tj. koji neurotransmiteri i hormoni će se izlučivati u našem tijelu. Ukoliko nešto doživljavamo kao neugodu, to u organizmu stvara stres, luče se hormoni stresa što potiče reakcije u tijelu koje uzrokuju emocije i ponašanja gdje su prisutni napetost, anksioznost, strahovi...

Kada nešto doživljavamo kao ugodu ili se prisjećamo neke ugodne situacije, spontano se na licu pojavi osmjeh, sjaj u očima, opuštenost u glavi,tijelu. Biokemija našeg tijela je drugačija. Izlučuju se neurotransmiteri i hormoni koji utječu na drugačije emocije u nama i drugačije ponašanje.  Mi možemo naš um trenirati da se više orijentira u pravcu kreativnosti i rješenja.

Dakle, oblikujući svoj unutrašnji svijet možemo preoblikovati i vanjski svijet tj. naše reakcije i ponašanja.

Onaj tko usvoji vježbe Autogenog treninga i one postanu rutina može samo uz pomisao, predodžbu ili emociju vezanu na stanje u Autogenom treningu, stvoriti unutar sebe osjećaj opuštenosti i smirenosti te promijeniti svoju reakciju naspram neke okolnosti. Na neki način to postaje uvjetovana reakcija.   

To je cilj učenja i vježbanja AT – pomoći našem nesvjesnom da usvoji novo, korisno uvjetovano ponašanje.
Još jednom ću naglasiti! Učenjem i primjenom AT osjećat ćete se bolje, sposobnije, emocionalno zadovoljnije, sretnije i zdravije.
Radom na sebi kroz autogeno stanje donosit ćete bolje odlike i gledati opuštenije u budućnost!
Bilo da već radite na sebi kroz neke druge metode i tehnike ili ste u razmišljanju da napravite neku promjenu da bi poboljšali kvalitetu života, Autogeni trening je sigurno dobra osnova ili nadogradnja!
Tko se nauči opuštati kroz Autogeni trening postaje osoba koja osjeća i živi mir u sebi. Mirna osoba se lakše prepušta svim životnim užitcima: uživanju u muzici, knjizi, prirodi, djetetu, partneru, poslu…
Vanjski svijet možemo preoblikovati, oblikujući svoj unutrašnji svijet!
                                                                                                                  
 dr Gordana Kučan
 psihoterapeut i homeopat

INTENZIVNI VIKEND AUTOGENOG TRENINGA S DR. GORDANOM KUČAN - ponovo od jeseni!

Prilagođeno današnjem stilu života (ubrzanost, preopterećenost obavezama, stiska s vremenom,…), kreirala sam Intenzivni vikend tečaj Autogenog treninga!
Od petka popodne do nedjelje popodne ovladat ćete tehnikom opuštanja kroz vježbe Autogenog treninga i kreirati autosugestivne afirmacije vezano za željeni ishod.
Na kraju vikenda bit ćete osposobljeni raditi samostalno
Ne brinite, nakon intenzivnog vikenda niste prepušteni sami sebi. Vaš voditelj-terapeut dr. Gordana Kučan će vam davati podršku tijekom slijedeća 2 mj. (8 tjedana) kroz grupne susrete svakih 15 dana u trajanju od 1 sat i individualnu podršku. 
Učenje i prakticiranje AT je minimum ulaganja vremena i novca za maksimalan učinak na polju fizičkog i mentalnog zdravlja!

Broj polaznika je ograničen – do 8.
Prijave se primaju na  e-mail: kucangg@gmail.com 
Telefon: 091 794 2475 ;  051 677 720
Mjesto održavanja : My Way;  ul.  Erazma Barčića 9.

Autor: dr. Gordana Kučan
Foto: Screenshot YouTube